Followers

08/05/2013

Mengapa Husam Ditolak Sebagai Exco Kelantan

Walaupun Husam Musa Calon yang kalah dalam PRU13 di P125 Putrajaya tetapi menang di DUN Salor walaudemikian Husam tidak dilantik sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kelantan.
Husam pernah memberi amaran agar beliau tidak di kaitkan dengan pihak istana keran tiada dilantik sebagai Exco kerajaan negeri yang baru. Tetapi atas dasar kesedaran, rakyat perlu didedahkan perkara ini, siapa Husam sebenarnya.

Maklumat ini diperolehi sendiri daripada dari seorang ahli Dewan Harian Pas Kelantan kepada salah seorang Naib Presiden PAS.

Antara faktor DYMM Sultan Kelantan menolak Husam sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri:

1. Amalan rasuah yang melampau oleh Husam dalam pembalakan dan perlombongan di Kelantan. Tidak pernah sangkut dengan SPRM kerana cekap tidak lekatkan bukti.

2. Sering menjaja nama bonda Sultan Kelantan (Tengku Anis) untuk mengutip wang daripada tauke-tauke balak dan pemaju pembangunan.

3. Husam pernah mendapatkan khidmat bomoh daripada Thailand untuk menyihir bonda Sultan Kelantan.

4. Husam mengarahan NGO naungannya R mengunakan nama dan gambar Tuanku sesuka hati untuk keuntungan politiknya.

Adun Mengkebang,Abd Latiff pula tidak disenaraikan kerana Tuanku tahu dialah proksi Husam untuk kegiatan rasuah Husam selama ini.

Husam kata dia redha dengan keputusan tapi dalam masa yang sama dia suruh Mat Nuri bawa gerombolan pengikut dia pergi rumah Ustaz Mat MB dan hantar orang demo depan Kota Darulnaim.

Sewaktu Husam berkempen di Putrajaya bukain main lagi dia, kononnya dia lah tokoh agama dari Kelantan, rupanya bapa rasuah dari Kelantan.

Mengaji Alquran, rupanya Husam hanya berlakon buka alquran tetapi tidak pula dia baca. Apa jenis manusia seperti Husam ni. Bab berlakun nombor satu.

Memang tepatlah Warga Putrajaya menolak Husam. Ramai sekarang orang menggunakan Agama Islam untuk berselindung topeng sebenar.
Sent from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...