Followers

26/06/2013

Anak Kencing Atas Kubur Bapanya

Puas hati malah dengan bangganya seorang bapa dapat turut menyertai himpunan Black 505 dengan mengheret anak kecil ini ke jalanan, tanpa mengira susana sekeliling dengan keadaan jerebu.

Malang! Malang sungguh nasib anak kecil ini, punyai bapa yang tidak bertanggungjawab, membawanya kehimpunan jalanan. Anak kecil ini menyaksikan segalanya.

Jangan sampai kelak anak kecil ini satu hari nanti akan kencing atas kubur bapanya sendiri kerana marah dengan keputusan bapanya.

Mungkin pada ketika ini anak kecil ini tidak mengerti apa-apa. Tetapi bapa seperti ini harus ingat bahawasanya anak kecil ini akan mewarisi segala-galanya atas hasil perbuatan bapanya sendiri.

Bapa ini harus bertanggungjawab. Jangan heret anak ini kerana dendam yang tidak tahu arahnya.

Jangan biarkan dan ajar  anak kecil ini bermain dengan api. Akibat sengketa, bumi yang dipijak anak kecil ini akan menjadi milik orang lain.


Mungkin pada saat ini anak kecil ini memahami apa ertinya kedamaian, apa ertinya kebebasan. Apabila dewasa kelak, anak kecil ini juga akan merasai keputusan yang telah bapanya buat dahulu. Sedarlah wahai bapa ini, kini kita hanya tinggal kuasa yanga akan menentukan nasib anak kecil ini.

25/06/2013

Jerebu Punca Kegagalan Black 505

Perhimpunan Black 505 di Padang Merbok baru sahaja selesai Sabtu lalu.

Pembangkang mensasarkan lebih setengah juta atau 500,000 penyokong akan turun ke jalanan untuk menuntut supaya Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya serta timbalannya meletak jawatan.

Ini antara desakan pembangkang yang tidak dapat menerima keputusan pilihan raya yang memihak kepada Barisan Nasional.

Jika keputusan itu tidak memberi sebarang implikasi politik kepada Anwa sudah tentu tidak akan ada siri jelajah Black 505 yang bermula seminggu selepas berakhirnya PRU13.

Malang bagi Anwar kekalahan pembangkang juga bermakna impian beliau untuk menjadi Perdana Menteri hancur berkecai kerana itulah penutup kepada kerjaya politiknya selama ini.

Sementara pemimpin-pemimpin pembangkang lain dari Pas dan Dap akur dengan keputusan PRU13 kerana mereka tidak bercita-cita tinggi untuk menjadi PM, Anwar pula bertindak macam orang gila.

Sudah tentu angka kurang daripada 10,000 yang hadir pada penutup atau 'finale' Black 505 di Padang Merbok amat mengecewakan Anwar.

Beliau menjangka 'habis busuk' sekurang-kurangnya 100,000 akan turun untuk menyertai beliau menentang untuk menumbangkan kerajaan BN.

Akhirnya jumlah penyokong yang sanggup mengharungi cuaca panas dan meredah jerebu yang menyesakkan nafas tidakm sampai 10 peratus daripada angka yang disasarkan, malah 5 peratus pun tidak sampai.

Hanya datang mewakili hanya antara 2 hingga 3 peratus sahaja sasaran asalnya.

Sebagai pemimpin agung pembangkang jumlah kehadiran tersebut sudah tentu amat menghampakan seolah-olah beliau terkena satu tamparan maha hebat daripada pengikut-pengikutnya.

Mungkin selepas perhimpunan itu pemimpin pembangkang akan berhimpun daan bermesyuarat untuk mencari faktor-faktor yang menyumbang kepada kegagalan Black 505.

Alasan mudah untuk menyelamatkan diri para penganjur akan meletakkan kesalahan atas faktor cuaca yang berjerebu.

Tetapi dalam keadaan pihak keselamatan memberi kerjasama dan ruang secukupnya untuk berhimpun dan berdemonstrasi, menjadikan jerebu sebagai punca kegagalan sudah tentu akan ditertawakan rakyat.

Hakikatnya penutuk kepada kempen jalanan pembangkang untuk membantah keputusan PRU13 juga menandakan berlabuhkany tirai ke atas karier politik Anwar.

Anwar gagal segagalnya untuk terus mengheret rakyat bersekongkol dengannya untuk terus menghambat satu impian yang hanya memberi kepentingan kepada diri seorang individu sahaja.

Angka menaikkan Anwar dan angka juga akhirnya menamatkan riwayat politiknya.
Sent from my BlackBerry® smartphone

24/06/2013

Adam Adli Di Serang Polis


ingatkan berani sangat mamat ni, rupanya penakut juga.
sudah lah tu, ko orang ni semua kena buli jer....

15 Di Tahan Buat Kechoh Depan Parlimen

Seramai 15 individu di tahan kerana membuat kecoh di hadapan bangunan parlimen.

Apa lagi puak puak ni nak, sedangkan pemimpin mereka dah pun berada di dalam parlimen dan mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen, ini bermakna pemimpin mereka sendiri menerima sepenuhnya keputusan plilihanraya ke 13.

Kepada puak puak ini sedarlah, kamu hanya menjadi mangsa buli anwar ibrahim sahaja.
Sent from my BlackBerry® smartphone

Gambar polis Kena Belasah di Parlimen







Polis pun kena mereka tak hirau malah dibelasahnya lagi. 
Mereka bangga, bangga dengan menjadi mangsa buli anwar ibrahim.

23/06/2013

Gambar Menarik Sekitar Blackout 505

Konon nak tuntut Pilihanraya yang adil, apakah selama ini pilihanraya di Malaysia ini tak cukup adil?
Punya bodoh manusia yang tak reti menghargai erti keamanan. Tak sedar diri betapa untungnya berada Negara Malaysia yang cukup aman damai.

Jom saksikan perangai perangai manusia yang layak di gelar BERUK.
Sent from my BlackBerry® smartphone

18/06/2013

PAS Berselindung Di Sebalik Kopiah

KOTA BHARU 17 Jun - Persidangan Penggal Pertama Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan Ke-13 hari ini menjadi pentas kepada Ketua Pembangkang daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Nozula Mat Diah untuk memberi 'tarbiah' kepada pemimpin-pemimpin Pas Kelantan mengenai sikap buruk mereka.
Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paloh berkata, pemimpin-pemimpin Pas Kelantan sebenarnya hanya berselindung di sebalik kopiah dan songkok sebaliknya pertuturan mereka kesemuanya dipenuhi makian dan tuduhan liar.
Nozula berkata demikian ekoran tuduhan yang dikeluarkan Mohamad Zaki Ibrahim(Pas-Kelaboran) sebelum itu yang mendakwa BN memberi pil kuda dan air ketum kepada golongan muda pada pilihan raya lalu untuk mendapat undi.
"Di dewan yang mulia ini kita jaga pertuturan kita, jangan sakitkan hati orang sebab Pas cakap perjuangkan Islam, tetapi bila bangun tuduh, bila bangun maki orang.
"Rupa-rupanya, hati pemimpin Pas belum bersih, belum suci sebaliknya hanya menggunakan kopiah dan songkok untuk menunjukkan ciri-ciri Islam," katanya ketika membahas titah ucapan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V pada Sidang Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.
Terdahulu ketika membahas titah baginda, Mohamad Zaki mendakwa Pas sepatutnya menang bersih 45-0 di Kelantan pada Pilihan Raya Umum Ke-13, namun BN berjaya mendapat 12 kerusi DUN kerana melakukan pelbagai penipuan termasuk memberi dadah kepada pengundi muda.
"Inilah yang UMNO dan BN buat. Budak-budak muda mereka bagi pil kuda, air daun ketum untuk jadi petugas parti dan sokong BN," katanya yang merupakan bekas Timbalan Speaker DUN Kelantan pada penggal lalu.
Mengulas mengenai tuduhan tersebut, Nozula dalam nada sindiran berkata, Mohamad Zaki mungkin melepaskan geram untuk bercakap di dewan ini kerana tidak lagi diberi jawatan sebagai Timbalan Speaker.
Nozula berkata, pemimpin-pemimpin Pas sepatutnya menggunakan Sidang DUN untuk mengulas isu rakyat supaya dapat diselesaikan dalam tempoh empat atau lima tahun lagi, bukannya menjadikannya sebagai pentas memaki hamun dan melemparkan pelbagai tuduhan.
"Perkara-perkara seperti tuduhan buruk ini sepatutnya dilemparkan di ceramah, bukan di dewan yang mulia ini kerana dewan ini adalah pentas untuk kita berbincang tentang bagaimana nak memajukan negeri demi kebaikan rakyat.
"Sepatutnya peringkat awal persidangan ini kita rangka dalam tempoh lima tahun untuk beri kesejahteraan kepada rakyat bukannya terus berpolitik," tambahnya.

14/06/2013

Sinopsis Filem Tanda Putra Yang Cina Takut Sangat


TAHNIAH saya ucapkan kepada Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, Menteri Komunikasi dan Multimedia yang baharu kerana memberikan lampu hijau untuk filem 'Tanda Putera' arahan pengarah hebat Datuk Shuhaimi Baba yang akan ditayangkan di pawagam mulai 29 Ogos 2013.

Saya berkesempatan menonton pra-tonton filem Tanda Putera itu hampir setahun lalu. Pada saya filem tersebut wajib ditonton oleh seluruh rakyat Malaysia daripada semua peringkat umur terutama golongan muda tidak kira apa kaum dan agama.

Ini kerana ia sebuah filem sejarah negara - filem kenegaraan. Memang ada yang menyatakan subjek sejarah adalah membosankan. Tetapi kebijaksanaan Shuhaimi mengolah kisah sejarah tersebut daripada sudut yang sangat menarik berjaya menghidupkan kisah sejarah yang dipaparkan!

Filem Tanda Putera sebenarnya mengisahkan kehidupan dua tokoh negarawan - Almarhum Tun Abdul Razak dan Almarhum Tun Dr. Ismail - bagaimana dua tokoh ini membina semula negara ketika berdepan dengan pelbagai halangan dan cabaran.

Negara yang baharu 12 tahun merdeka, berdepan dengan penentangan bersenjata komunis, politiking melampau kaum cauvinis dan rasis, kemiskinan bangsa Melayu di negara sendiri, agihan dan penguasaan ekonomi oleh kaum bukan Melayu, kemunduran anak Melayu dari segi pendidikan moden, ketiadaan peluang perniagaan untuk orang Melayu, dan pelbagai lagi cabaran yang dihadapi pada masa itu.

Dan cabaran terbesar kedua tokoh ini ialah kedua-duanya mengetahui umur mereka tidak panjang. Mereka menghadapi masalah kesihatan yang kritikal. Almarhum Tun Razak dengan penyakit leukemia; dan Almarhum Tun Dr. Ismail dengan penyakit jantung yang kronik. Mereka tahu mereka berdepan dengan kematian pada bila-bila masa! Tetapi mereka mengetepikan masalah itu. Malah dirahsiakan daripada pengetahuan isteri dan anak-anak. Yang penting bagi mereka adalah masa depan agama, bangsa dan negara mesti diutamakan.

Keunikan filem ini adalah kejayaan Shuhaimi mengolah kisah dua tokoh negara ini dengan berlatarbelakangkan sejarah negara pada masa itu. Daripada peristiwa hitam rusuhan kaum 13 Mei 1969 yang menyebabkan pergaduhan antara orang Melayu dengan kaum Cina, kepada peristiwa banjir besar Kuala Lumpur 1971, kepada ancaman bersenjata komunis membawa kepada pembunuhan Allahyarham Tan Sri Abdul RahmanHashim (Ketua Polis Negara) dan Ketua Polis Perak mendiang Tan Sri Khoo Chong Khong pada 1974, pengeboman Tugu Negara dan beberapa peristiwa penting lain.

Semua peristiwa bersejarah negara ini berjaya diolah dengan begitu menarik, tanpa sedikit pun mengorbankan nilai seni dan dan fakta sejarah. Malah Shuhaimi begitu berhati-hati memastikan fakta sejarah langsung tidak diusik ketulenannya!

Persoalannya kenapa ada segelintir kaum cauvinis, rasis dan pelampau perkauman yang beria-ia menentang penayangan filem ini? Sebenarnya golongan ini tidak mahu rakyat, terutamanya golongan muda mengetahui bagaimana jijik dan kotornya politik rasis, cauvinis dan pelampau perkauman yang mereka mainkan pada masa itu.
Memang ramai anak muda dan belia masa kini tidak tahu sejarah sebenarnya. Mereka terpukau dan terpedaya dengan mainan topengan politik yang diberi label demokrasi, hak asasi dan anti-korupsi yang dimainkan oleh kaum cauvinis, rasis dan pelampau perkauman sekarang!

Mereka tidak tahu cerita dulu bagaimana bangsa Melayu dibangsatkan dengan slogan "Malai-si", 'Mampos Melayu'! Mereka tidak tahu bagaimana Raja-Raja Melayu dan institusi Melayu seperti MARA dan lain-lain dihina dan diperlekehkan! Mereka tidak tahu bagaimana hak istimewa Melayu-Islam yang diperuntukkan dalam Perlembagaan Persekutuan dipertikaikan dan cuba dihapuskan! Mereka tidak tahu bagaimana Malaysia ini dahulunya adalah negeri orang Melayu di bawah kuasa mutlak Sultan-Sultan dan Raja-Raja Melayu dikenali sebagai Persekutuan Tanah Melayu!
Mereka tidak tahu bagaimana orang Melayu begitu tinggi sikap toleransi sanggup menerima dan memberikan kewarganegaraan kepada kaum pendatang Cina dan India yang diimport oleh penjajah British ke Tanah Melayu!

Mereka tidak tahu bagaimana kemudiannya kaum cauvinis mendakwa orang Melayu bukan anak watan dan pribumi Negeri Persekutuan Tanah Melayu ini! Mereka tidak tahu bagaimana orang Melayu dihina oleh peniaga cauvinis yang menggunakan kaki untuk menunjukkan barang yang mahu dibeli oleh orang Melayu! Mereka tidak tahu bagaimana orang Melayu dipanggil 'sakai' dan disuruh masuk hutan! Mereka tidak tahu bagaimana orang Melayu yang sedang menonton wayang dibunuh kejam dalam panggung setelah amaran menyuruh penonton bukan Melayu dikeluarkan dalam tulisan Cina!

Mereka tidak tahu bagaimana Pak Kasim, seorang pejuang Melayu dibunuh kejam di sebatang jalan di Jelutong, Pulau Pinang dengan jenazahnya dihina dan kemudian disimbah dengan cat merah! Mereka tidak tahu bagaimana beberapa orang Melayu dibunuh di Setapak, Kuala Lumpur dalam perjalanan ke Kampung Baru; Mereka tidak tahu sejarah bagaimana orang Melayu dizalimi termasuk dibunuh kejam dizaman cauvinis komunis menjajah negara selama 21 hari; Mereka tidak tahu bagaimana terancamnya kehidupan pasukan polis semasa itu, sehinggakan Ketua Polis Negara boleh dibunuh oleh cauvinis komunis semasa di dalam kenderaan di sebatang jalan raya yang sibuk di Kuala Lumpur; Banyak perkara yang golongan muda dan belia, yang dikenali sebagai Gen-Y tidak tahu mengenai sejarah kaum cauvinis, rasis dan berotak komunis ini!
Dan kalau mereka tahu, sudah pasti mereka akan bangkit menentang kaum cauvinis, rasis dan pelampau perkauman yang kini bertopengkan kononnya perjuangan demokrasi, hak asasi dan anti-korupsi semata-mata untuk menjatuhkan Barisan Nasional yang ditunjangi orang Melayu!

Dan semua peristiwa ini dirakam dan diolah dengan begitu baik oleh Shuhaimi dan dipaparkan di dalam filem Tanda Putera. Sebab itu teman cukup yakin kaum cauvinis, rasis dan pelampau perkauman ini akan melakukan apa sahaja untuk memastikan filem ini tidak ditayangkan kepada umum. Mereka bukan sahaja mahu menghalang filem itu, tetapi mahu menutup kebenaran mengenai kurap dan sopak cauvinisme dan pelampau perkauman yang ada pada mereka yang dipaparkan dalam filem Tanda Putera.

Filem ini juga akan menyedarkan kita bahawa apa yang kaum cauvinis, rasis dan pelampau perkauman gagal perolehi melalui politik perkauman sempit dan perjuangan bersenjata dahulu, kini mereka cuba memperoleh dengan memperdayakan rakyat melalui mainan politik idealisme berteraskan kononnya kepada perjuangan demokrasi, hak asasi dan anti-korupsi.

Sebenarnya mereka kekal serigala cauvinis, rasis dan pelampau perkauman yang berselindung di sebalik bulu ayam! Topeng mereka wajib dibongkarkan; dan filem Tanda Putera berjaya menjadi pembuka tirai terhadap pembongkaran itu! Hari ini, kita mendengar semula laungan, maki hamun, caci nista yang sama seperti yang bergema pada 1969!

1. Mereka memperlekeh, menghina dan memaki hamun Raja-Raja Melayu;

2. Mereka mendesak hak sama rata dan dihapuskan hak istimewa orang Melayu seperti yang diperuntukkan di bawah Artikel 153;

3. Mereka mempertikai institusi pendidikan Melayu seperti UiTM dan mendesak institusi ini dibuka juga kepada mereka;

4. Mereka mendesak pendidikan aliran bahasa mereka diperkasakan walaupun tidak menurut sistem pendidikan kebangsaan;

5. Mereka memaki hamun institusi Polis Diraja Malaysia, Angkatan Tentera Malaysia dan lain-lain agensi penguatkuasaan negara seperti SPRM, KDRM dan lain-lain;

6. Siapa sahaja yang memperjuangkan hak dan kedudukan Melayu-Islam akan dilabel sebagai ekstremis dan teroris; sebaliknya perjuangan mereka dilabel sebagai hak asasi dan kebebasan;

7. Begitu melampau dan biadapnya mereka sekarang, sehinggakan kedudukan Islam turut dipertikaikan; malah mereka mendesak kalimah Allah juga dibenarkan untuk non-Muslim gunakan;

Sebab itu siapa juga yang menonton filem Tanda Putera akan mendapati bahawa sikap cauvinis, rasis dan pelampau perkauman yang berlaku sejak peristiwa 13 Mei 1969 tidak berubah sehingga sekarang. Malah para aktor dan pelaku tersebut masih ada yang aktif sehingga ke hari ini!

Yang berubah hanyalah slogan dan retorik mereka; namun sikap cauvinis, rasis dan pelampau perkauman masih menebal dalam jiwa mereka. Hanya Allah SWT sahaja yang tahu bagaimana mereka begitu menanti saat dan ketika di mana Malai-si akan berlaku; saat kerajaan dan pemerintahan yang ditunjangi orang Melayu mati dan terhapus daripada muka bumi ini.

Dan di ketika itu sudah nampak terbayang di depan mata mereka apabila ada segelintir Melayu yang bersedia menjadi keldai tunggangan bagi kaum cauvinis, rasis dan pelampau perkauman ini!
Sebab itu teman cadangkan kepada Kerajaan supaya:

1. Membenarkan tayangan filem Tanda Putera di pawagam awam dan tidak tunduk kepada desakan mana-mana pihak;

2. Mewajibkan penayangannya disemua sekolah menengah semua aliran;

3. Mewajibkan penayangannya di semua IPTA dan IPTS;

4. Mewajibkan penayangannya di semua PLKN;

5. Mewajibkan penayangannya di semua pusat pelajar Malaysia luar negara;

6. Mewajibkan semua Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri menonton filem ini;

7. Mewajibkan semua kakitangan kerajaan, sama ada beruniform atau awam menonton filem ini;

8. Mewajibkan semua pengurusan dan kakitangan GLC menonton filem ini;

9. Mencetak filem Tanda Putera dalam bentuk cakera padat dan disebarkan secara percuma kepada seluruh rakyat tidak kira latarbelakang agama dan bangsa;

10. Menayangkan filem Tanda Putera di semua rangkaian televisyen dan Memuat-turun filem ini ke YouTube.

Selamat menonton filem Tanda Putera. Jangan lupa bawa anak isteri, kaum keluarga, adik beradik dan kawan-kawan sama menonton!

Strategi Pakatan Rakayat Dalam Gangguan Persidangan Parlimen

Strategi Hari Pertama Parlimen – Mesyuarat Pertama Menurut arahan seorang pemimpin kanan PKR (seorang peguam), PR akan mengambil beberapa pendekatan menyerang dalam Sidang Parlimen nanti. Beberapa strategi sedang dikenalpasti, selain daripada agenda boikot yang akan dibincangkan secara lebih teliti.Plan BJika boikot disifatkan tidak membawa kepada mileage politik, ada beberapa syrategi lain yang sedang diteliti. Antaranya adalah mencari punca untuk menggagalkan majlis angkat sumpah (bukan dengan kaedah boikot; tetapi strategi perundangan lain yang ada dalam Dewan Rakyat.Strategi sama pernah digunapakai pada sidang 2008.
Tan Sri Speaker diasak dengan pelbagai point of order yang lemah, khusus untuk menjadikan sidang gamat dan tidak teratur. Beberapa orang MP akan memainkan peranan sebagai top provocateur di dalam sidang nanti. Bukit Katil, Padang Serai dan beberapa lagi MP akan berperanan.Beberapa strategi yang dikenalpasti:-- Ganggu proses angkat sumpah. Membawa point of order tertentu yang tidak berkaitan dengan majlis. – Ganggu perlantikan Speaker. – PR akan mencalonkan satu nama untuk bertanding jawatan Speaker. Walaupun sudah tahu kalah, ianya tetap akan dilakukan untuk menganggu sidang. – Antara nama yang dikenalpasti adalah Teo Nie Ching (kononnya membawa agenda wanita) di dalam Parlimen. – Strategi sama akan dilakukan untuk jawatan Timbalan Speaker. – PR lebih yakin kali ini kerana BN akan kekurangan jurucakap yang hebat dan biasa dengan peraturan dewan. – Yang dirisaukan oleh PR hanya Shahrir Samad, Anuar Musa dan Bung Mokhtar. Yang lain disifatkan sebagai mediocre. – Menyerang isu PRU sejak dari minit pertama sidang.4.

Aturan memilih Tuan Yang di-Pertua hendaklahseperti yang tersebut di bawah ini;
1)Tiap-tiap ahli yang hendak mencadangkannama seorang ahli Dewan itu atau seorang yang layakdipilih menjadi ahli Dewan itu yang hendak dipilih jadi Tuan Yang di-Pertua, hendaklah mempastikanterlebih dahulu iaitu ahli itu suka berkhidmat jikaia dipilih, dan juga hendaklah memberitahu kepadaSetiausaha dengan bersurat sekurang-kurangnya empat belas hari sebelum mesyuarat

.(2)Seseorang ahli dengan berucap kepadaSetiausaha, hendaklah mencadangkan seorang ahli lain atau seorang lain yang hadir jadi Tuan Yangdi-Pertua dan hendaklah dikeluarkan usul"Iaitu..……………………………………………………………………(sebutkan nama ahli itu) dipilih jadi Tuan Yangdi-Pertua". Cadangan ini hendaklah disokong tetapi tidak dibenarkan dibahas.

(3)Jika hanya seorang ahli atau seoranglain sahaja yang dicadangkan dan disokong jadiTuan Yang di-Pertua, maka Setiausaha hendaklahmemasyhurkan ahli atau seorang lain itu telah kenapilih, dengan tidak dikemukakan bagi diputuskanoleh mesyuarat. Jika lebih daripada seorang ahliatau seorang lain cadangkan dan disokong jadi TuanYang di-Pertua, maka Majlis hendaklah menjalankanpilihan dengan undi bersurat.

4)Bagi maksud menjalankan undi bersurat,Setiausaha hendaklah memberi kepada tiap-tiaporang ahli yang hadir sekeping kertas undi dan ahli ini bolehlah menuliskan pada kertas itu namaahli atau seorang lain yang hendak diundinya.Kertas-kertas undi hendaklah dilipat supaya namaahli atau seorang lain yang tertulis pada kertas itu tidak boleh nampak dan hendaklah ditandatanganoleh ahli yang mengundi itu.

5)Kertas-kertas undi hendaklah dipungut olehSetiausaha atau oleh siapa-siapa pegawai Majlisyang diwakilkan olehnya dan hendaklah dibilang oleh Setiausaha di Meja Mesyuarat. Keputusan undi itu hendaklah dimasyhurkan oleh Setiausaha.
Sent from my BlackBerry® smartphone

11/06/2013

Ahli Parlimen Mahu Boikot Majlis Angkat Sumpah Dewan Rakyat

Kesemua 222 anggota parlimen mesti mengangkat sumpah jawatan pada hari pertama persidangan Dewan Rakyat bagi penggal ke-13, yang akan bermula 24 Jun ini.

Jika ada yang tidak mengankat sumpah tanpa sebab kukuh, mereka akan dihalang daripada menyertai persidangan.

Peraturan Mesyuarat Nombor 1 yang menyatakan anggota-anggota parlimen perlu mengangkat sumpah pada hari pertama persidangan bagi satu penggal baharu itu setelah memilih seorang yang dipertua Dewan Rakyat.

Ada berani ke puak pakatan haram nak boikot majlis angkat sumpah ahli parlimen di Dewan Rakyat.
Sent from my BlackBerry® smartphone

Lagu Negaraku Di Hina

Mamat ni Memang patut di kenakan tindakan sewajarnya. Khabarnya Mohd Farizal ini Pelajar Universiti Malaysia Terengganu.

10/06/2013

Kebiadapan DAP!!!



Gambar ini dirakamkam dihadapan Kedai Mara Gelang Patah dan juga depan padang bola MPJBT Johor. 

Mengapa perlu di buat benner sebegini. Apakah kebiadapan DAP semakin jelas ataupun Melayu masih belum sedar lagi?



09/06/2013

Programmer Calvin hina Nabi

Nah! Satu penghinaan melampau terhadap junjungan besar Nabi Muhammad SAW.

Sejak akhir-akhir ini begitu berani mereka menghina Islam.

Sudah tiba masanya SKMM menggunakan sepenuhnya undang undang yang ada.
Sent from my BlackBerry® smartphone

07/06/2013

Tapi Melayu belum Sedar Lagi!!!


TSUNAMI PENGUNDI CINA PADA PRU13….. Artikel nie baru je aku jumpa…aku copy n paste tanpa mengubah satu pun ayat yang di tulis….artikel ini di terbitkan oleh 1 majalah di London dan ditulis oleh seorang yang berbangsa cina…artikel ini di pos dalam blog tempatan oleh seseorang yang bernama HATI2 MENGUNDI yang telah dialih bahasa kepada bahasa melayu pada 8/3/13 jam 4.07 petang….iaitu 2 bulan sebelum pru13….dan apa yang telah di tulis ini telah benar2 berlaku pada pru13…..

HATI2 MENGUNDI   March 8, 2013 at 4:07 pm
KITA semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita, samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus. Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu.
Tetapi kita sedar di bidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut. Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik.
Kerja LKS makin mudah…
Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah. Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan.
Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. Dari kesannya jiwa rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja.

Lagi mudah bila Melayu rakus..
Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sana tiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menumui kegagalan.
Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau Pinang untuk memecah belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian.
Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Baharu dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, Kota Baharu dan Kuala Terengganu.
Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia.
Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya.
Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku. Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan.
BN perlu dipecahkan..!
Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarannya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita. Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka.
Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah belahkan Dato’ Sri Dr.Mahathir Mohammad dengan Dato’ Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak. Kita juga boleh mendedahkan kegiatan-kegiatan malam pemimpin-pemimpin UMNO dengan kata-kata sindiran dan kenyataan yang mengandungi makna tersirat.
Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka dalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina.
Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya. Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dn semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sektor kerajaan. Kita akan kekalkan mereka yang rasuah kerana mereka akan tetap mengikut telunjuk kita.
Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.
Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia. Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata.
Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.
Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernag ingat harga buah kurma diturunkan menjelang Hari Raya.
Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang Melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka tidak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.
Segala bentuk pembangunan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing.
Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.
Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan, Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran.
Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi. Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka.
Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan. Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general *****. Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini.
Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar. Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam peristiwa 13 Mei yang lalu.
Saya mempunyai hubungan dengan pihak atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka, dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya, pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka. Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengenepikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.

artikel ni diterbitkan oleh sebuah majalah di london tentang kelicikan bangsa cina.

Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.
Pandangan saya yang mempunyai darah cina dan bergaul dengan bangsa cina mmg akui cita-cita cina nak tubuhkan negara cina seberang laut


06/06/2013

Blogger Papa Gomo Mahu Besara

Papa Gomo bersara

SHAH ALAM - Blogger terkenal, Papa Gomo yang 'memeriahkan' alam maya dengan entri-entri kontroversi mengumumkan mahu bersara daripada dunia blogging.

Menulis dalam laman mikro Twitter menggunakan nama @PapaGomo, blogger berkenaan memaklumkan perjuangannya dalam dunia blogging sudah berakhir.

"I'm done (saya selesai). Itu yang Gomo boleh katakan dalam perjuangan dengan nama blog Papa Gomo. Bagi peluang blogger baru gegar alam maya ini," tulisnya pada Isnin lalu.

Papa Gomo merupakan blogger yang tidak asing lagi dengan hasil tulisan dan pendedahan mengaitkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan pelbagai skandal.

Terbaru, blogger berkenaan berhadapan dengan kes saman oleh ahli Parlimen Permatang Pauh itu yang akan didengar awal tahun depan.

Saman fitnah RM100 juta itu difailkan Anwar 21 Mac lalu dengan menamakan Wan Muhammad Azri Wan Deris sebagai pemilik blog berkenaan.

Ia ekoran penayangan video lucah yang didakwa sebagai pemimpin pembangkang itu.

Wan Muhammad Azri bagaimanapun menafikan bahawa beliau adalah pemilik blog berkenaan.

Papa Gomo yang identitinya masih menjadi teka-teki dalam laman mikro Twitternya turut menulis, beliau yakin ramai lagi blogger berbakat dapat diketengahkan untuk memeriahkan PRU14 kelak.

Blog Papa Gomo juga kini tidak boleh diakses lagi.

"Gomo nak fokus pada perniagaan pakaian tu. Lagipun bulan puasa dah nak tiba dan ni masanya nak cari duit lebih," tulisnya.

"Gomo yakin PRU14 akan ada ramai blogger pro BN yang hebat.

"Semoga perjuangan rakan rakan blogger lain akan terus hebat dan menguasai arus blogger yang ada pada PRU14. Pakatan mesti dihancurkan," tambahnya lagi dalam posting berlainan.

04/06/2013

Kenyataan Media PDRM Berhubung Penghinaan S.P.B.Y.D. Agong

Dalam kenyataan tersebut 4 Orang Berketurunan Cina di minta untuk membantu dalam siasatan PDRM.
Sent from my BlackBerry® smartphone

Pendedahan Duit Simpanan Anwar Oleh Wikileaks..

Satu lagi pendedahan duit rasuah Anwar ketika menjadi Menteri Kewangan yang dikeluarkan oleh Wikileaks

1. Name : Mr Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : DD-2141-7922-549-F
Amount : USD $ 10,000,000.00
Date of opening account : 21/04/97
Date of Maturity : 21/04/99

2. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : United Overseas Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : M-3914-7179-212-D
Amount : S $ 5,500,000.00
Date of opening account : 28/05/97
Date of Maturity : 28/05/99

3. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Development Bank of Singapore
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : B 1712-341-619-C
Amount : S $ 8,000,000.00
Date of opening account : 29/06/97
Date of Maturity : 29/06/99

4. Name: Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Bank of China
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : D 319-2218-512-J
Amount : USD 3,500,000.00
Date of opening account : 28/02/98
Date of Maturity : 28/02/01

5. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 374-6593-88 D
Amount : USD 4,000,000.00
Date of opening account : 08/06/97
Date of Maturity : 08/06/99

6. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : BD 5211-7925-8716-51 MA
Amount : USD 6,500,000.00
Date of opening account : 08/06/97
Date of Maturity : 08/06/99

7. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : American Express Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : E- 6654-662-719-M
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 09/07/96
Date of Maturity : 09/07/99

8. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : American Express Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : J-5152-6161-311-D
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 24/01/97
Date of Maturity : 24/01/00

9. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : FG 3469-4462-9172 (DE)
Amount : USD 10,000,000.00
Date of opening account : 21/09/96
Date of Maturity : 21/09/99

10. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : H 7639-1722-5243 (MG)
Amount : S $ 5,000,000.00
Date of opening account : 09/06/97
Date of Maturity : 09/06/99


11. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
1 years
Account No : DC 7943-7716-2713 33 NB
Amount : S $ 7,500,000.00
Date of opening account : 10/12/97
Date of Maturity : 10/12/98

12. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : GH 1299-4166-339 A
Amount : S $ 5,000,000.00
Date of opening account : 11/06/97
Date of Maturity : 11/06/99

13. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : D 1471-3134-22 F
Amount : S $ 3,000,000.00
Date of opening account : 03/04/97
Date of Maturity : 03/04/99

14. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : AB 7193-4111-331 (A)
Amount : S $ 6,000,000.00
Date of opening account : 20/12/96
Date of Maturity : 20/12/98

15. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency
3 years
Account No : FA 9132-3156-212 E
Amount : USD 7,000,000.00
Date of opening account : 11/04/96
Date of Maturity : 11/04/99

16. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 819-5512-71 D
Amount : USD 6,000,000.00
Date of opening account : 06/05/97
Date of Maturity : 06/05/99

17. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 819-5512-71 D
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 06/05/97
Date of Maturity : 06/05/99

18. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
3 years
Account No : GM 5210-6125-8862-49 DG
Amount : S $ 6,000,000.00
Date of opening account : 10/04/96
Date of Maturity : 10/04/99

19. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : HD 4179-2416-3829-31AD
Amount : USD 5,500,000.00
Date of opening account : 21/12/96
Date of Maturity : 21/12/98

20. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : SD 3912-4942-6918-72 DA
Amount : S $ 8,000,000.00
Date of opening account : 03/12/96
Date of Maturity : 03/12/98
Sent from my BlackBerry® smartphone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...