Followers

30/08/2015

Tun Mahathir Hadir Himpunan Bersih


Sewaktu menjadi Perdana Menteri, sebagai Ketua Kerajaan, beliau Tun Mahathir Bin Mohamed menyekat semua salauran demokrasi.
Sejak tahun 1998 hingga beliau bersara, baik dari sudut kebebasan media, kebebasan bersuara, kebebasan berhimpun atau apa jua hak yang dijamin oleh Perlembagaan, semuanya beliau nafikan.
Mana mana individu yang cuba menentang beliau, individu tersebut akan di ugut dan akan disumbat dalam tahanan ISA.

Malangnya, sejak Anwar terpenjara kali kedua, kita bukan hanya berhadapan dengan PKR, DAP dan PAS yang berusaha menjatuhkan Barisan Nasional, tetapi termasuklah Tun Mahathir. Ini menyebabkan kita terpaksa menjawab segala kecaman dan fitnah dari Mahathir. Seperti biasa, bila kita menjawab Mahathir, semua juak dan kuncu Mahathir akan menyerang kita bertubi-tubi kerana mereka menganggap Mahathir ini terlalu maksum dan sempurna.

Namun hari ini diucapkan jutaan terima kasih kepada Mahathir. Kenyataan beliau di Pasir Gudang menyokong demonstrasi bagi menggulingkan kerajaan pimpinan Perdana Menteri Najib Razak membuka mata dan pemikiran pentaksub beliau yang mula sedar bertapa terdesaknya Mahathir hingga menyeru rakyat bangkit mengulingkan PM Najib sepertimana Marcos digulingkan di Filipina. Lebih mengembirakan lagi hari ini bila Tun Mahathir buat satu tindakan yang paling bodoh dalam hidupnya iaitu dengan menyertai perhimpunan Bersih 4, Maghrib tadi (29 Ogos) Segala apa yang beliau ludah selama ini telah beliau jilat balik.

Sedarkah Mahathir bahawa perhimpuan tersebut kini ditunjangi DAP dan bertujuan untuk mengulingkan kerajaan Melayu?
Bersih 1, yang hadir 80% Melayu, 20% Cina. Bersih 2, 60% Melayu dan Cina 40%.
Bersih 3, 50% Melayu dan 50% Cina.

Perhimpunan Bersih 4 hari ini cuma tinggal 10% Melayu dan India, manakala 90% lagi Cina. Apakah tujuan Mahathir memberikan nyawa kepada Cina DAP untuk mengulingkan kerajaan Barisan Nasional?

Yakinlah apa yang berlaku hari ini akan membuka otak pentaksub Tun Mahathir untuk menjadi lebih rasional dan sedar sikap sebenar Tun Mahathir. Kalian mempunyai 2 pilihan sekarang, terus diperbodohkan dan menjayakan agenda Mahathir untuk mengulingkan Najib. Atau, berhenti membiarkan diri anda diperalat oleh Mahathir yang akhirnya menguntungkan DAP.
Buatlah keputusan sebelum nasi menjadi bubur. Takkan nak biarkan diri kita jadi alat menjayakan agenda Cina DAP?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...