Followers

03/04/2015

Korang Ingat Korang Aje Yang Reti Lawan ???!!!


Saya seorang yang lembut & sabar tapi tahap kesabaran saya ada tahapnya. Mereka boleh kurang ajar dengan saya & saya masih boleh bersabar. Tetapi apabila mereka biadap & kurang ajar dengan Sultan saya, itu saya tak boleh terima ! Hari ini Tuanku berangkat mencemar Duli untuk merasmikan sidang Dewan Undangan Negeri Perak BUAT PERTAMA KALINYA SEBAGAI SULTAN PERAK selepas persytiharannya sebagai Sultan Perak atas kemangkatan Almarhum Sultan Azlan Shah tahun lalu. Tetapi pembangkang telah menunjukkan kebiadapan mereka kepada Tuanku Sultan dengan tidak memakai baju istiadat, sebaliknya memakai baju serba hitam tanda protes tentang kes anwar ibrahim yang merupakan keputusan mahkamah ! Kalau ye pun nak protes tunggulah esok apabila dewan mula bersidang ! Hari ini istiadat pembukaan rasmi oleh Tuanku ! Kenapa nak dipalitkan lumpur kepada Tuanku dengan perkara yang tiada sangkut paut dengan Baginda ?! DUN bersidang dengan perkenan Tuanku & Tuanku mencemar Duli berangkat untuk merasmikannya & pembangkang 'meludah' Tuanku ! Paling mengecewakan ADUN PAS yang sepatutnya sangat sensitif tentang kedaulatan institusi Raja kita.. Saya kecewa ! Pembangkang juga biadap kepada Tuan Yg DiPertua Dewan & YAB MB yang telah begitu banyak bertolak ansur & 'accomodative' kepada pihak pembangkang dengan penubuhan jawatankuasa-jawatankuasa bersama yang menunjukkan betapa demokratik & terbukanya MB. Tapi bagi betis nak peha.. Bagi peha mereka pijak kepala kita !!! If u want war we will give you war !!! Korang ingat korang aje yang reti lawan ???!!!

Yb Dato Shahrul ~Exco Belia Perak


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...