Followers

31/07/2015

Lim Guang Eng Ludah Muka Sendiri

UNTUK SIARAN SEGERA
KENYATAAN MEDIA
31 Julai 2015

Suka saya menyelar kenyataan YAB Ketua Menteri Pulau Pinang yang baru-baru ini pertikaikan perlantikan YAB Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Kenyataan beliau yang saya sifatkan sebagai hipokrit tersebut adalah ibarat 'meludah ke langit dan kena ke muka sendiri'. Beliau sendiri baru-baru ini mengugurkan exco negeri dari kalangan pemimpin-pemimpin PAS dengan menggunakan kuasa mutlak Ketua Menteri. Kini beliau pertikaikan hak Perdana Menteri pula. Suka saya mengingatkan YAB Lim Guan Eng bahawa YAB Dato Seri Najib Tun Razak adalah Presiden sebuah parti memerintah yang sah dan Barisan Nasional tidak terkhilaf keesahannya dari segi undang-undang. Bukan seperti DAP yang mana keesahan parti  itu sendiri masih lagi diragui. Skandal pemilihan CEC pada tahun 2013 masih lagi belum selesai dan YAB Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agong parti tersebut terus berlakon seperti ianya tidak pernah berlaku.

Mengambil iktibar nasihat yang pernah diberi seorang bekas pemimpin DAP kepada bekas Ketua Umum PKR suatu masa dahulu, saya menasihatkan YAB Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng supaya 'bertaubat'lah dan cermin diri sendiri sebelum menegur orang lain.

Mat Nadzari Ahmad Dahlan
Penyelaras ADUN-ADUN Barisan Nasional Negeri Selangor

1 comment:

  1. Nak suruh lim guan eng taubat buat apa..memang dia kapir laknatullah. Kalau cakap suruh sedar diri kan sedap.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...